Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Till Vägledningsenheten Botkyrka Vuxenutbildning söker vi en behörig studie- och yrkesvägledare.
Som studie- och yrkesvägledare kommer du att ingå i en samlad vägledning för alla vuxna medborgare i Botkyrka kommun. Vägledningsenheten består idag av 5 studie- och yrkesvägledare. I arbetet kan även antagning till vuxenutbildningen ingå, kontakter med myndigheter och andra verksamheter samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter för studie- och yrkesvägledare.
Arbetet innebär att du har mycket kontakter med både elever, lärare, övrig personal och externa aktörer, vilket ställer krav på mångsidighet och social förmåga.

Vuxenutbildningen står inför förändringar och därför kommer du även förväntas vara drivande och delaktig i att utveckla verksamheten.

Du är behörig studie- och yrkesvägledare med erfarenhet av vuxenutbildning. Du har ett genuint intresse av möte med människor och är intresserad av att utveckla vägledningen tillsammans med dina kollegor.
Goda kunskaper i Officepaketet. Vana att arbeta i de administrativa systemen Alvis. Erfarenhet av Extens, Hypernet, Open 24 och Dexter är meriterande.
Som person skall Du vara positiv, ansvarstagande, stresstålig, ha god samarbetsförmåga samt ha mycket god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Det är viktigt att du kan arbeta strukturerat och självständigt med att sätta dig in i olika frågor och att du kan upptäcka det som uppdraget efterfrågar och därmed vara delaktig i att utveckla vår verksamhet.

• Examinerad studie- och yrkesvägledare med några års yrkeserfarenhet.
• Erfarenhet av vuxenutbildning meriterande.

Referensnummer
  • Luljeta Spahijaj, 0701806283