Beskrivning

Språkcentrum i Botkyrka kommun är en skolenhet som ansvarar för modersmålsundervisning och studiehandledning på 26 kommunala grund- och gymnasieskolor samt friskolor. Språkcentrum ansvarar även för mottagningen av nyanlända elever.

Vi har i uppdrag att bevara och främja flerspråkighet. Vi strävar efter att stå i framkant med ett interkulturellt förhållningssätt för att våra elever ska utveckla sig till modiga, energiska, ansvarsfulla och öppna medborgare.

Arbetsuppgifter

Som modersmålslärare ansvar du för att planera, genomföra och utveckla undervisningen efter varje elevs förutsättningar. Du kommer också att utvärdera och utveckla verksamhetens pedagogiska arbete. Arbetet sker både självständigt och i arbetslag. I din anställning kan det även förekomma studiehandledning.

Du bedriver undervisning på olika skolor i kommunen och du kommer att ha tillgång till tekniska verktyg för att underlätta för ditt pedagogiska arbete.

Du ansvarar också för din egen schemaläggning, arbetstid och rapportering i olika system.

Du kommer att tillhöra ett arbetslag där vi jobbar med olika utvecklingsområden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Bedriva undervisning i Azerbajdzjanska
  • Sätta betyg och omdömen
  • Ha kontakt med föräldrar, andra lärare och skolor

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa modersmål i Azerbajdzjanska alternativt behörighet validerade av Högskoleverket.

Vi ser gärna att du är intresserad av språkutveckling, och förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och om det svenska skolsystemet. Du ska kunna bedriva undervisning självständigt och utifrån styrdokument, jobba strukturerat, sätta betyg och göra bedömningar samt ha god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Det är självklart för dig att arbeta med IKT och att du är intresserad av den digitala utvecklingen som du använder i ditt arbete.

Villkor

Anställningsform Särskild visstidsanställning