Vi söker dig som brinner för att göra skillnad för elever med stora behov av omsorg och stöd i sin undervisning. Du kommer vara en del i utvecklingen av vår Flexgrupp tillsammans med lärare, specialpedagog och skolpsykolog.

Du kommer stötta elever i åk 4-9 i undervisningen samt hela deras skolvardag i en mindre särskild undervisningsgrupp. Du är en viktig del av att få eleverna att lyckas både i sociala situationer men även i sitt lärande.

Du ska kunna anpassa lärmiljön utifrån varje elevs förutsättningar och det är viktigt för dig med tydliga förväntningar, arbetsro och lust att lära. Du organiserar och strukturerar arbetet utifrån angivna mål. För att lyckas i uppdraget krävs att du skapar förtroendefulla relationer både med pedagoger och med elever.

Malmsjö skola är en F-9 skola med ca 450 elever, belägen vid Malmsjön och med närhet till vackra naturområden. Med sitt läge i utkanten av Botkyrka kommun finns det väl fungerande kommunikation till Tumba, Södertälje och Nynäshamn.

Det är viktigt för oss att Malmsjö skola blir en Grön skola med fokus på hållbarhet där hälsa & rörelse är en viktig del. Vi är väldigt stolta över vår skola och arbetar med att utveckla hela skolans vardag till att bli en positiv, stödjande och främjande miljö. Vår vision är "Vi har världens bästa elever, vi vill ge dem världens bästa skola".

Vi erbjuder dig en kreativ och rolig arbetsplats där vi hoppas att du vill vara med och utveckla vår skola tillsammans med oss.

Krav: Du har en pedagogisk utbildning som t.ex. elevassistent eller liknande där du har en god förståelse för elever med NPF.

Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med ett lågaffektivt bemötande och ett lösningsfokuserat förhållningssätt.

Meriterande: Det är meriterande om du har någon form av beteendevetenskaplig utbildning.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i särskilda undervisningsgrupper och elever med behov av stöd.
Vi önskar att du har tidigare erfarenhet av arbete i grundskolan
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

För att lyckas i din roll är du Stabil, Trygg, Relationsskapande och Lösningsorienterad.
Är du den vi söker?

Tillträde 2021-11-08