Vill du vara med och utveckla Borgskolans särskola?

Om verksamheten:
I Borgskolans särskola finns det nio klasser med 6-8 elever i varje klass. Graden av intellektuell funktionedsättning varierar i kombination med olika grader av autism men även andra funktionsnedsättningar förekommer i kombination med dessa. Särskolan är integrerad med Borgskolans grundskola som är en F-6 skola med ca 350 elever. Läsåret 2023/2024 kommer hela skolan att flytta in i helt nya lokaler i Hallunda.

Vi söker en legitimerad lärare som vill vara med i vårt nystartade utvecklingsteam. Tillsammans med pedagoger med olika kompetenser kommer du att fokusera på pedagogisk utveckling med syfte att skapa en särskola i världsklass. Hos oss möter du kompetenta kollegor och engagerade chefer som tror på ett närvarande och systemiskt ledarskap.

Som medarbetare på Borgskolan är du flexibel och har en god förmåga till samarbete med kollegiet. Hos oss har du stora möjligheter att påverka ditt arbete, då vi har korta beslutsvägar och högt i tak. Stämningen på skolan är varm och prestigelös. Vi kan erbjuda dig utmaningar och goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen.
Vi ser fram emot att få din ansökan och få med dig i vår verksamhet där arbetsglädje är en stor drivkraft!

Krav: Vi söker dig som:

- Har en examen som lärare.
- Har erfarenhet av att arbeta i särskolan.
- Drivs av att utveckla pedagogik tillsammans med kollegor.
- Är väl förtrogen med skolans styrdokument.
- Har god erfarenhet av att bedriva systematiskt kvalitetsarbete.
- Har ett engagemang i din yrkesroll som möjliggör att varje enskild elev kan utvecklas på bästa       sätt.

- Du skall vara väl insatt i särskolans läroplan.
- Erfarenhet av kollegial handledning i arbetet.
- Förmåga att genomföra klassobservationer för askultation med kollegor.
- Förmåga att ta fram olika arbetsmetoder och verktyg i arbetet.
- Kunna genomföra pedagogiska kartläggningar i samverkan med kollegor.
- Kunna genomföra åtgärdsprogram och individuella utvecklingsplaner.

Du skall vara:

Resultatorienterad
Trygg
Relationsskapande
Lösningsorienterad

Tillträde Enligt överenskommelse, intervjuer sker löpande.
Referensnummer 20210907
  • Eva Nilsson, 0725086510