Fittjas rektorsområde är inne i en ny spännande fas där två etablerade och framgångsrika skolor har bildat ett rektorsområde och ska, om ett par år, bilda en skolenhet. Vi på Fittjaskolan och Tallidsskolan arbetar alla tillsammans för att Fittjas barn och ungdomar ska få den bästa utbildningen, lämna skolan med massor av kunskaper, gå ut i världen och bidra till ett bättre samhälle!

Tjänsten är 100%, tillsvidare, med start 12 augusti 2022. Du arbetar nära EHT och skolledning med övergripande struktur för elevhälsans arbete, delaktig i att höja verksamhetens kompetens kring differentierad undervisning, ansvarar för dokumentation och uppföljning av de särskilda undervisningsgrupperna, samt agerar kollegialt stöd till lärare och pedagoger på båda skolorna vid behov.

I Fittjas rektorsområde är förväntningarna på dig som specialpedagog höga, men du får också stöttning och stimulans av dina kollegor inom EHT, speciallärare, förstelärare och dina chefer. Vi utvecklas tillsammans med våra elever och kollegor samt fördjupar hela tiden vårt professionella arbete för att eleverna ska nå högre mål.

Krav: Vi söker dig som har lärarlegitimation och specialpedagogutbildning.
Du är trygg och stabil, kan prioritera och sortera vid hög arbetsbelastning, har en bred specialpedagogisk kompetens, men tänker gärna nytt tillsammans med andra.

Tillträde Efter överenskommelse
Ort Fittja