Fittjas rektorsområde är inne i en ny spännande fas där två etablerade och framgångsrika skolor har bildat ett rektorsområde och ska, om ett par år, bilda en skolenhet. Vi på Fittjaskolan och Tallidsskolan arbetar alla tillsammans för att Fittjas barn och ungdomar ska få den bästa utbildningen, lämna skolan med massor av kunskaper, gå ut i världen och bidra till ett bättre samhälle!

Tjänsten är 100%, tillsvidare, med start efter överenskommelse under hösten 2021 och är förlagd till Tallidsskolan. Din undervisning har en språkutvecklande tyngdpunkt med ett sva-perspektiv och fokus på språkförståelse. Du är klasslärare i åk 4 och förväntas följa dem i två år. Du samarbetar med dina kollegor som undervisar i andra ämnen kring elevernas måluppfyllelse och sociala utveckling.

I Fittjas rektorsområde är förväntningarna på dig som lärare höga, men du får också stöttning och stimulans av dina kollegor, speciallärare, förstelärare och dina chefer. Vi utvecklas tillsammans med våra elever och kollegor samt fördjupar hela tiden vårt professionella arbete för att eleverna ska nå högre mål.

Krav: Vi söker dig som har lärarlegitimation.
Du, som leder elevernas lärande, som medvetet bygger relationer, som skapar en klassrumsmiljö där dialog och tänkande är självklart och där alla blir resurser för varandra.
Du, som har en språkinriktad undervisning, en differentierad planering och som vet att intresse och glädje skapas tillsammans. Vi behöver utveckla våra elevers språkförståelse, ämnesdjup och lärandestrategier.

Meriterande: Tidigare erfarenhet och ett starkt utvecklingsfokus!

Tillträde Efter överenskommelse
Ort Fittja