Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.

Arbetsuppgifter

Vi söker en positiv och serviceinriktad lagspelare som vill vara med på utvecklingsresan för teknik- och fastighetsförvaltningens kundtjänst.

Som kundtjänsthandläggare ansvarar du för att bidra till professionell service och support genom en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av inkommande ärenden. Du arbetar som verksamhetsstöd mot våra kunder och medborgare och hanterar frågor som rör hela vårt tjänsteutbud, vilket gör jobbet varierande och utmanande. Du kommer att ingå i ett glatt och driftigt team som tycker om att ge service och möta kundens behov.

Arbetsuppgifterna innefattar att:

• Ta emot och registrera ärenden i förvaltningens ärendehanteringssystem, fastighetssystem och andra systemstöd.
  • Kunna identifiera, prioritera och styra ärenden rätt
  • Proaktivt fokusera på att hitta servicemöjligheter i kundsamtalet.
  • Besvara samtliga frågor från kunder och övriga intressenter på ett effektivt sätt
  • Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av förvaltnignens kundtjänst

Kvalifikationer

Vi söker dig med:

• En fullständig gymnasieexamen.
  • Minst 2 års tidigare erfarenhet av arbete inom service eller kundtjänst, exempelvis inom hotell, BackOffice, front Office etc.
  • Mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt.
  • Erfarenhet av administrativt arbete och god systemvana av ett eller flera boknings- och ärendehanteringssystem.
  • God datorvana (MS office etc).
  • God telefonvana och samtalsteknik.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid din härliga personlighet! Vi tror att du är en glad, nyfiken, tillmötesgående och ordningsam person som uppskattar ett fartfyllt arbetstempo. Du beskrivs ofta som en administrativ stjärna med en inre drivkraft att alltid ge bästa möjliga service. Du har alltid kunden i fokus och drivs av att hitta lösningar på problem. Hos oss kommer du att uppmuntras till att ta egna initiativ och visa ditt engagemang. Eftersom du kommer att vara en del av ett team är du en lagspelare som bidrar till ett härligt arbetsklimat.

Intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Sök redan idag!

Sysselsättningsgrad 40/v.
Referensnummer TFN/2021:00224