Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Entusiastisk, positiv och strukturerad ledare sökes.
Daglig verksamhet i Botkyrka växer och vi behöver nu rekrytera ytterligare en enhetschef.
Tjänsten kommer till att börja med vara ersättare för enhetschef som är föräldraledig för att under hösten 2022 övergå till ett nystartat resurscenter.
Denna planering kan komma att ändras.
Vi söker nu dig som vill anta utmaningen att leda arbetet på två av våra enheter för personer med omfattande stödbehov som har beslut om daglig verksamhet enligt LSS, Idag är enheterna belägna i Tullinge och Alby.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar
Personalansvar inkl rekrytering
Metodutveckling
Schemaläggning
Ekonomi och Budgetansvar.
Enheterna ska under 2022 flytta och är en verksamhet i utveckling. Vi ser gärna att du drivs av utmaningar och har ett positivt förhållningssätt till att utveckla tillsammans med medarbetarna.

Du blir en del av ett härligt ledningsteam och har tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling.
Friskvård och årsarbetstid ingår självklart i tjänsten
Du har stora möjligheter att forma inriktningen tillsammans med enhetens medarbetare.
Kreativ förmåga och att tänka stort och utanför boxen är bra egenskaper.

Krav: Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av målgruppen.
Du har kunskap om arbetsmetoderna inom verksamhetsområdet samt funktionshinderområdet.
Du har tidigare erfarenhet av ledarskap.
Körkort erfordras.

Meriterande: Vi ser gärna att du har någon form av högskoleutbildning som är relevant för funktionshinderområdet.
Kunskap om målgruppen och dess pedagogiska metoder

Samarbetsorienterad
Lösningsorienterad