Som barnskötare är du en viktig del i vardagen i förskolans utbildning. Tillsammans med övriga kollegor medverkar du till att en positiv, meningsfull och utvecklande miljö skapas för varje barn och för hela barngruppen. Du deltar i det pedagogiska utvecklingsarbetet och den pedagogiska dokumentationen enligt förskolans läroplan och verksamhetsmål. Vårt pedagogiska arbete bygger på barnens delaktighet och inflytande som du kommer att arbeta aktivt med. Den dagliga omsorgen och pedagogiska arbetet innebär att tillsammans med barnen delta i deras dagliga aktiviteter och rutiner. Du samverkar dagligen med vårdnadshavare där du är barnfokuserad och serviceinriktad. Du genomför utvecklingssamtal tillsammans med barn och vårdnadshavare. Som barnskötare är du en betydande del i arbetslaget och tar ett eget ansvar i arbetet med att uppfylla förskolans läroplan.

är ett krav att du har  Gymnasial utbildning Barn och Fritidsprogrammet och att du har

- Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
- Godkänt arbetsprov, kommer genomföras och krävs för anställning inom förskola.

Meriterande: - Erfarenhet av planering, dokumentation och utvärdering av barns lärande samt att bedriva undervisning tillsammans med förskollärare utifrån förskolans uppdrag.

Viktiga kriterier för oss är att du är stabil bra på relationsskapande och är samarbetsorienterad

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Tillträde snarast