Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Beskrivning

Daglig verksamhet inom LSS bedrivs av Botkyrka Kommun inom Arbetsmarknads och vuxenutbildningsförvaltningen. Vi bedriver i huvudsak vår verksamhet i Tullinge, vid namn Växtrum. Verksamheten vänder sig till personer som har kognitiva och fysiska funktionsnedsättningar i behov stor omvårdnad.

Arbetsuppgifter

Arbetsledande ansvar genom att leda och fördela det dagliga arbetet. Övergripande ansvar för det pedagogiska innehållet i verksamheten och gemensamt med övrig personal och enhetschef arbeta enligt de mål och riktlinjer som gäller för verksamheten enligt LSS.

Handleda och stödja personalen i metodarbete och bemötande, samt arbete med kompetens och utvecklingsfrågor och ansvara för de individuella genomförandeplanerna. Arbetet kan även komma att innefatta arbete mot andra enheter och/eller utvecklingsarbete.

Kvalifikationer

Adekvat högskoleutbildning. Erfarenhet av arbetsledning på daglig verksamhet samt goda kunskaper inom IT. Du är socialt kompetent och duktig på att hantera medmänskliga relationer.

Villkor

Sysselsättningsgrad 100