Botkyrka kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det.

Som undersköterska ger du omsorg för våra äldre. Du uppmuntrar, stödjer och motiverar bl.a. gällande personlig hygien, omvårdnad, måltider och aktiviteter. Vi utgår från brukarens behov och önskemål. Målet är att göra det möjligt för de äldre att, med upplevd trygghet och kvalité, kunna bo kvar i sina hem så länge de själva önskar. Du kommer ansvara för daglig dokumentation, genomförandeplaner och kontaktmannaskap.

Krav: Som person har du ett bra bemötande, är tillmötesgående och har en vilja och förmåga att hjälpa andra. I arbetet behöver du vara lyhörd och kunna samarbeta bra med kollegor och chef. Det är viktigt att du tar ansvar och eget initiativ i arbetet och utgår från brukarens fokus. Utifrån hemtjänstens vardag är det även viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig - var beredd på det oförberedda. Då daglig dokumentation utgör en stor del av arbetet är det viktigt att du har goda datorkunskaper samt goda kunskaper i tal och skrift i svenska. Du har helst manuellt B-körkort samt har gymnasieutbildning från vård- och omsorgsprogrammet, undersköterskeutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Är du finsktalande är även det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Inför eventuell anställning behöver du visa upp utdrag ur polisens belastningsregister. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före annonstiden löpt ut.

Meriterande: God fysik då arbetet till exempel innehåller många lyft. Goda datorkunskaper/digitala kunskaper. Kunskaper i flera språk än svenska är meriterande. Inom hemtjänst är körkort ett krav.

Stabil
Relationsskapande