Som lärare är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga.

I ditt uppdrag bedriver du undervisning och därtill hörande arbetsuppgifter såsom för- och efterarbete av undervisningen samt betygssättning. Du ingår i ett arbetslag och deltar i arbetslagets gemensamma arbete. Du bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö genom ett aktivt arbete i arbetsgrupper. Tillsammans har ni elevernas kunskapsutveckling i fokus. Du samverkar även med övrig personal på skolan. Du deltar aktivt i skolans värdegrundsarbete och arbetar inkluderade. Du är mån om att hålla dig uppdaterad som lärare och i dina ämnen genom omvärldsbevakning, fortbildning och det kollegiala lärandet. Mentorskap är en central del i din roll genom sociala kontakter kring elever och klasser, kontakt med vårdnadshavare, frånvarohantering och utvecklingssamtal samt samarbete med myndigheter och socialtjänst. I din roll samverkar du med elevhälsoteamet. Du förutsätts kunna arbeta med digitala verktyg i din undervisning.
Som medarbetare hos oss är du en ambassadör för skolan genom att delta i öppet hus, mässor mm.

Rektorsområdet Tumba Östra rektor inkluderar två skolor.
Storvretskolan som är en 4-9 skola med cirka 300 elever, inklusive grundsärskola och specialförskola.
Samt Skogsbacksskolan som är en skola F-3.

Krav: Du som söker till oss
Lärarutbildning är ett krav. Vi söker dig som är behörig lärare i svenska och engelska.

Du har/är;
- ett tydligt elevfokus och du har en stark tilltro till alla elevers önskan om att lyckas.
- ett professionellt förhållningssätt i mötet med elever, kollegor och vårdnadshavare.
- lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer.
- en god organisatorisk förmåga och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.
- arbetar bra både självständigt och i samarbete med kollegor.
- flexibel och lösningsinriktad

Meriterande:

Som person är du intresserad av att hålla dig uppdaterad och ligger i framkant i din yrkesroll. Du är relationsskapande och samarbetsorienterad för att se till individens och verksamhetens behov. Du behöver även vara strukturerad för att kunna bedriva en undervisning av hög kvalitet.

Referensnummer STOS/2023:00012
Publicerat 2023-02-24