Botkyrka kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det.

Beskrivning

Jag söker en  personlig assistent. Jag är en aktiv och skojfrisk 47-årig kvinna med humor. Jag bor i eget hus i ett villaområde på landsbygden i Grödinge.

Jag tycker om när det händer saker, jag tycker om att promenera och göra små utflykter varje dag. Mina intressen är vara ute i naturen, ta promenader och att pyssla med mera. Jag mår bäst när jag får motion och frisk luft. Jag plockar gärna blommor och tittar på djur. Jag letar efter en person som kan dela mina intressen av dagliga promenader och att vara ute i naturen.

Jag söker endast kvinnliga assistenter. Du ska helst vara en mogen kvinna med livserfarenhet och med stor vana vid småbarn. Du som söker är en person med humor och som har barnasinnet kvar.

Personlig lämplighet, bemötande och personkemi är viktigare än tidigare erfarenheter som personlig assistent.

Arbetsuppgifter

För min kommunikation är det viktigt att du förstår och talar svenska språket obehindrat. Jag har ibland svårt att förstå och bli förstådd, mitt tal är därför förstärkt med en del tecken Du ska inte ha några kostrestriktioner som att vara vegetarian, glutenallergiker, laktosintolerant eller liknande då vi kommer att äta tillsammans.

Din arbetsplats är där jag befinner mig. Du kommer att erbjudas betald introduktion, utbildning och friskvård.

Kvalifikationer:

För att arbeta hos mig ska du vara: rökfri, ha manuellt körkort och tillgång till bil. Jag har även en egen bil som används till utflykter. Då vi har pälsdjursallergiker i familjen så bör du ej ha husdjur.

Arbetstid:

1 eller 2 dygn/vecka (del-eller heltid). Dygnspass 09.00-09.00 med sovande nattjour.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Heltid/Deltid