Hammerstaskolan är en F-9 skola med ca 400 elever. Vi har även en kommunövergripande flexgrupp för elever med språkstörning där det idag går 30 elever.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är, att tillsammans lärarna, bedriva en anpassad pedagogisk verksamhet för elever i behov av stöd, antingen enskilt, i klassrummet eller i mindre grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med ett språkutvecklande arbetssätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att
- planera och genomföra stöd till elever
- kartlägga, utreda och dokumentera behov av särskilt stöd
- ingå i skolans elevhälsoteam

Hammerstaskolan ligger naturskönt uppe på Eriksbergsåsen och är omgiven av grönområden med gångavstånd till tunnelbana och bussar. I skolan arbetar ett härligt gäng som har höga förväntningar på sig själva, varandra och våra elever.
Vi har en mycket hög andel legitimerade och engagerade lärare som kommer att jobba tillsammans med dig för att ge eleverna det stöd och rätt förutsättningar för att lyckas i skolan.

Krav: Vi söker dig som är utbildad speciallärare/specialpedagog med behörighet och erfarenhet av att arbeta med elever i behov av stöd.

Tillträde 2022-04-01 eller enligt överenskommelse
Referensnummer HAMS/2022:00001