Beskrivning

Vi söker en skicklig och legitimerad gymnasielärare till Restaurang- och livsmedelsprogrammet inför HT2024. Du ska ha initierade kunskaper om allt som gäller matlagning och att arbeta på restaurang och vara skicklig kock och matlagningspedagog. Viktigt med kommunikativ förmåga och att bygga goda relationer till både arbetskamrater och elever. På Tumba gymnasium ger vi stort inflytande till arbetslagen och därför är det viktigt att du gillar att samarbeta och att utvecklas kollegialt. Tumba gymnasium är en av regionens mer välfungerande och resultatstarka gymnasieskolor och vi letar efter dig som både uppskattar att ge och ta när du utvecklar din yrkesskicklighet tillsammans med oss andra på skolan.

Tjänsten är ett vikariat (visstidsanställning) läsåret 2024/25 men det finns goda utsikter för rätt person till en tillsvidareanställning därefter. Vi ser gärna ett visst "nytänk" när det gäller kök och måltidskonst och att få dagens unga intresserade av matlagning och att arbeta på restaurang, också som egna krögare eller företagare.

Du arbetar i lag med två skickliga kollegor och tillsammans lägger ni upp mycket av undervisningen. För dig som gillar att utvecklas med trevliga och skickliga ämneskollegor är detta ett gyllene tillfälle.

Arbetsuppgifter

Du tillhör ett arbetslaget mot RL och arbetar med undervisning och att utveckla restaurangprogrammets utbildning. Du är också medskapande när det gäller att driva elevernas egen restaurang Novisen som har öppet ett par dagar i veckan och där eleverna får omsätta sina kunskaper i praktiken med allt som här branschen till.

Kvalifikationer

Gymnasielärare med legitimation i restaurangämnen och vara en skicklig och kunnig kock. Gärna med erfarenhet av att driva egen verksamheten. Du ska ha hög kommunikativ och språklig kompetens i din dialog med elever och kollegor, dina färdigheter underlättar elevernas lärande och utveckling.

Erfarenhet av att arbeta som lärare på RL-programmet är ett plus, liksom goda färdigheter avseende IKT och t ex Google Classroom. Självklart tar vi även emot sökande direkt från lärarhögskolan förutsett att du har rätt profil och utbildning.

Villkor

HÖK
Vi intervjuar fortlöpande så var gärna tidig med din ansökan. Tillsvidareanställning kan eventuellt erbjudas legitimerade lärare inför HT2025.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningen avslutas 2025-08-11