Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Växtrum daglig verksamhet ligger intill Tullinge skog, Botkyrka, dit vuxna personer med insatsen LSS-daglig verksamhet kommer för meningsfull och stimulerande sysselsättning. 15 medarbetare, en verksamhetsledare och 21 deltagare befinner sig under samma tak.

Verksamheten är öppen måndag-fredag kl.8.00-16.00.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som timvikarie på Växtrum daglig verksamhet är:
- Hoppa in i grupper där det behövs personalresurser

- Vara med och planera dagen med erfarna kollegor

- Skapa meningsfyllda och stimulerande dagar för vår deltagare, med aktiviteter såsom tex. promenad, bakning, musik, odling, trädgård och ateljé verksamhet.

- Stödja deltagare med deras individuella behov.

Det gäller att vara trygg och lösningsfokuserad i vår verksamhet, då arbetet idag inte är morgondagen lik! Vi ska anpassa oss till deltagarnas förutsättningar, där det krävs planering och kreativa aktiviteter, avledningar och lösningar. Verksamheten arbetar i grupper och det kräver god förmåga till samarbete.

Verksamheten är i behov av ett kontinuerligt stöd, av denna anledning kommer arbetstider planeras in i god tid.

Växtrum daglig verksamhet erbjuder dig ett roligt arbete där våra medborgare med insatsen LSS ger så mycket energi och glädje!

I våran verksamhet får medarbetare friheten att planera innehållet själva, samarbetet sker i grupper och de har tid till förberedelse och reflektion.

Krav: Gymnasieutbildning inom vård- och omsorgsprogram eller barn- och fritidsprogrammet alternativt GPU och PPU.

God kunskap om och erfarenhet av att arbeta med personer med dubbeldiagnos, utmanande beteende, utvecklingsstörning eller psykisk funktionsnedsättning.

Meriterande: Erfarenhet av arbete med visuellt tydliggörande pedagogik.
Intresse av kommunikation och kommunikationsstöd.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Tillträde 1 april 2024