Beskrivning

Vi söker fem skickliga lärare inför HT2023. Du ska ha gymnasiebehörighet i Naturkunskap, Matematik, Fyrsik, Kemi eller SVA (Svenska som andraspråk) och även ha ett andra ämne i din kombination. Stor vikt ställs vid din kommunikativa förmåga och förmåga att bygga goda relationer till både dina arbetskamrater och elever. På Tumba gymnasium ger vi stort inflytande till arbetslagen och du måste uppskatta kollegialt samarbete. Tumba gymnasium är en av regionens mest välfungerande och resultatstarka gymnasieskolor och vi letar efter dig som både uppskattar att ge och ta när du utvecklar din yrkesskicklighet tillsammans med oss andra på skolan.

Arbetsuppgifter

Du tillhör ett arbetslag och har merparten av din undervisning med programmets elever, även om du som lärare i Naturkunskap eller SVA arbetar med elever även från andra arbetslag. Du är mentor och medskapande i ämnes- och arbetslagsutvecklingen. Du ansvarar normalt för sammanlagt sex 100-poängskurser under ett läsår (ca 16 timmar undervisning per vecka) och har gott om tid för att utvecklas som lärare på en skola som alltid sätter det kollegiala i centrum.

Kvalifikationer

Gymnasielärare med legitimation i något av beskrivna ämnen. Du bör ha hög kommunikativ och språklig kompetens i din dialog med elever och kollegor, dina kommunikativa färdigheter underlättar elevernas lärande och språkliga utveckling. Tumba tar emot elever från cirka 20 kommuner, flertalet från Stockholmsområdet, i stort sett samtliga kommer till oss med höga ambitioner, men med olika skolbakgrund. Vi arbetar målinriktat med att utveckla dem alla inför framtiden.

Erfarenhet av att arbeta som lärare på gymnasiet är ett plus, liksom dokumenterade färdigheter avseende IKT och t ex Google Classroom. Självklart tar vi även emot sökande direkt från lärarhögskolan förutsett att du har rätt profil och utbildning.

Villkor

HÖK
Vi intervjuar fortlöpande så var gärna tidig med din ansökan. Tillsvidareanställning kan erbjudas legitimerade lärare med goda referenser.

Tillträde 2023-08-14
Sysselsättningsgrad 100 %