Vi söker dig som är legitimerad speciallärare och vill bli en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga.
Som speciallärare är du en viktig del i elevernas utveckling och i strävan mot en god måluppfyllelse.
Den aktuella tjänsten som speciallärare riktar sig mot förskoleklass och årskurs 1. I ditt uppdrag ska du stödja och lyfta den tidiga läs- och skrivutvecklingen i skola och fritidshem.
En viktig del i arbetet är strävan mot en varierad och differentierad undervisning.

I rektorsområdet Tullinge Norra Skolor arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för alla elever. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten. Parkhemsskolan är en tvåparallellig F-5 i ett lugnt villaområde i Tullinge med en stabil och erfaren personalstyrka.

Arbetet sker i nära samarbete med pedagoger i arbetslaget och skolans elevhälsa för att varje elev ska ges de bästa förutsättningarna för sin utveckling och lärande.

Krav: Lärarlegitimation samt speciallärarlegitimation, enligt Skolverket.
- Speciallärare med inriktning, läs- och skrivinlärning
- Erfarenhet av att arbeta i grundskola och elevhälsa
- Kommunicerar väl i tal och skrift i det svenska språket.

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta som lärare. (I första hand i det som tjänsten avser)
Utbildning och erfarenhet av att arbeta enligt Bornholmsmetoden.
Erfarenhet av Vklass

För att trivas hos oss på Parkhemsskolan behöver du ha lätt för att skapa goda relationer med såväl elever, kollegor och vårdnadshavare. Du behöver vara samarbetsorienterad och se dig själv som en viktig del i vårt gemensamma uppdrag. För att lyckas med uppdraget behöver du vara trygg i dig själv och ha god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete.

Ort Tullinge
Referensnummer PARS/2024:0012