Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.

Vi söker nu två nya medarbetare till vår enhet!

Enheten Markservice ingår inom verksamhetsområdet Driftservice vid teknik- och
fastighetsförvaltningen i Botkyrka kommun. Enheten ansvarar för löpande skötsel och tillsyn av gatuunderhåll, markskötsel, grönytor och parker samt vinterväghållning. Därutöver ingår ansvar för att åtgärda inkomma felanmälningar inom området markservice. Vid enheten arbetar idag 25 medarbetare.

Som anläggningsarbetare kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av varierande yttre fastighetsarbeten så som snickeri, lättare anläggningsjobb, plattläggning, återställning/lagning av lekplatsutrustning, gjutning, samt lagning av staket och grindlås. Även mindre svetsarbeten kan förekomma. Gata/park arbeten, vinterväghållning, renhållning, skötsel av grönområden och alla i övrigt förekommande mark och anläggningsarbeten ingår också.
I ditt arbete hanterar du mindre maskiner, till exempel lövblås, motorsåg och röjsåg, även maskiner som Ljungby, Wille, två kranlastbilar, Avant, John Deere, Valtra och en vält.
Du kommer få ett varierande och utvecklande arbete i en arbetsgrupp som präglas av stor öppenhet, både från kollegor och arbetsledning. Hos oss finns alltid någon att fråga om du behöver hjälp eller råd.

Sommar - och vinterberedskap kommer att ingå i tjänsten. Under vintertid ingår även snöröjning.

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom området, alternativt har du arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har några års erfarenhet från gata- och parkarbete, yttre fastighetsskötsel samt tidigare grönytekompetens. Utbildning inom området är meriterande.

För tjänsten krävs följande

• B-körkort

Meriterande är om du har

• Motorsågskort AB
  • Röjsågskort RA och RB.
  • BE-körkort och/eller C-körkort
  • Certifiering i "Arbete på väg" steg 1 och 2
  • Certifiering i "Heta arbeten"

Som anläggningsarbetare hos oss är din arbetsplats över hela kommunen, vilket innebär många kontaktytor såväl internt som externt. Det kräver därför att du är samarbetsorienterad och har goda kunskaper i svenska såväl muntligen som skriftligen. Att vara strukturerad, stabil och lösningsfokuserad är av stor vikt i din roll och att du förstår vikten av att sköta den utrustning som används.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Sysselsättningsgrad 100
Referensnummer TFN/2023:00130