Som vikarie i förskolan är du en viktig person för att barnen ska få en bra förskoledag. Du medverkar till att en positiv, meningsfull och utvecklande miljö skapas för varje barn och för hela barngruppen.

Om du arbetar som vikarie i förskolan kommer vi att kontakta dig de dagar vi har behov av personal. Tex när ordinarie personal är sjuka eller lediga. Enheten har fyra förskolor och som vikarie kommer du att arbeta inom alla fyra förskolor. Det är viktigt att du är ansvarstagande, är engagerad och aktiv.

Krav:

- Har någon form av erfarenhet av arbete i barngrupp
- Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

- Att du under intervjutillfället får godkänt på det språktest som vi kommer att genomföra. Språktestet är ett krav för att gå vidare till anställning inom förskola i Botkyrka kommun
- Att du under intervjun kan visa upp ett godkänt utdrag ur belastningsregistret som är max 1 år gammalt. Du begär ett utdrag ur belastningsregistret på polismyndighetens hemsida. Välj utdrag för skola eller barnomsorg Skola eller förskola, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningens omfattning Deltid