Botkyrka kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det.

Till Vård- och omsorgsförvaltningens bemanningsenhet söker vi nu två administratörer som ska stötta verksamheten med bemanning under helger i första hand. Bemanningsenhetens uppdrag är att tillgodose verksamhetens behov av personal vid korttidsfrånvaro och att samordna förvaltningens timvikarier under ett gemensamt paraply med en gemensam chef.

Som administratör inom bemanningsenheten är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera både planerad och oplanerad korttidsfrånvaro och matcha behovet mot lämplig vikarie. Du ansvarar administrativt för schemahantering och bemanning i systemet. I rollen kommer du att ha många olika kontakter med främst interna beställare av bemanningstjänster  och våra vikarier. Du kommer även ha andra typer av administrativa arbetsuppgifter som förekommer på bemanningsenheten.

I nuläget söker vi främst dig som omgående kan arbeta helger kl 06.45-13.00, men introduktion kommer genomföras på vardagar under kontorstid, och behov kan uppstå även under vardagar framöver samt under sommarsemestrar.

Vad erbjuder vi? På helgerna kommer du stärka upp helgbemanningen tillsammans med en av sex kollegor som ingår i arbetsgruppen. På vardagar kan det bli aktuellt att du vikarierar för någon av oss vid behov.  Vi har ett nära samarbete i teamet och vi strävar efter att ge god service och genomföra våra arbetsuppgifter med hög kvalitet. Välkommen med din ansökan!

Vi söker dig med gymnasieexamen, exempelvis vård- och omsorgsprogrammet eller administrativ inriktning.

Du är van att hantera digitala redskap och du har lätt för att uttrycka dig bra i svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Vem är du? Vi söker dig som har förmåga att arbeta på ett strukturerat och systematiskt sätt, där du planerar och organiserar ditt arbete väl. För dig är det naturligt att ha en hög servicenivå och en lösningsorienterad inställning. Det är viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten.

För att trivas i rollen behöver du ha samarbets- och kommunikationsförmåga och tycka om att ha många kontakter.

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningens omfattning Deltid