Vår anpassade grundskola består av 25 elever år 1 - 9 som läser enligt grundsärskolans läroplan ämnesområden. Vi har i verksamheten en förstelärare i anpassad grundskola som bedriver utvecklingsarbete i verksamheten. Under läsåret 22/23 är fokus på samverkan och kommunikation.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att som lärare inom anpassad grundskola:
- Planera genomföra och följa upp verksamheten utifrån ett systematiskt arbete. Där analys och reflektion är en viktig del för att få en kvalitativ undervisning.
-Du ska även leda de resurspedagoger som är knutna till gruppen och planera samt förmedla den planerade verksamheten så att det är tydligt på vilket sätt resurspedagogerna ska stötta eleverna. Detta gör man under klassplaneringen varje vecka.
-Du deltar i hela skolans lärarmöten som sker regelbundet utifrån ett rullande schema.

Tullingebergsskolan ligger Botkyrka kommun och är en grundskola från förskoleklass upp till årskurs fem samt anpassad grundskola mot ämnesområden år 1 - 9 med sammanlagt ca 210 elever. Skolan är belägen i ett område med mycket grönt omkring men ändå så centralt att det finns goda kommunikationer.

Vi söker dig som känner igen sig i skolans ledord:
S.T.J.Ä.R.N.O.R
Samarbete Trygghet Jämlikhet Äger Respekt Nyfikenhet Ordning och reda Roligt

Du kommer ingå i ett arbetslag med andra speciallärare och resurspedagoger. I Botkyrka kommun satsar man på grundsärskolorna bland annat finns ett verksamhetsstöd med specialpedagoger som stöd i vårt arbete.
Vi har höga förväntningar på våra elever och arbetar för att de ska kunna se sin egna potential och utvecklas till god samhällsmedborgare

Krav: Vi söker dig som är legitimerad speciallärare med behörighet att undervisa i grundsärskolan. Påbyggnadsutbildningar inom exempelvis teckenspråk, TAKK, samt andra kurser som är adekvata för kommunikation är meriterande.
Du har god kunskap om intellektuell funktionsnedsättning och hur det tar sig uttryck hos individen. Du har även kunskap om autism, NPF och andra funktionsvariationer. Du vet hur dessa påverkar individen och har kunskap om hur du ska bemöta och förhålla dig till elever med dessa diagnoser. Du är van vid att anpassa lärmiljön efter elevers olika förutsättningar. Du verkar för förutsägbarhet, tydlighet, trygghet och delaktighet genom att använda dig av bildstöd, tidshjälpmedel, kommunikationsverktyg, sociala berättelser och andra verktyg som stöd. Du tillämpar ett lågaffektivt förhållningssätt.
Uppdraget kräver god förmåga att kommunicera och samarbeta med många olika aktörer såväl internt som externt, exempelvis övriga arbetslag, elevhälsan och habiliteringen.

Du ska kunna förmedla dig på svenska språket både i tal och skrift.

Meriterande: Meriterande är:
Tidigare erfarenhet av att arbetsleda resurspedagoger i ett team
Tidigare erfarenhet av att arbeta med utveckling inom anpassad skola

Du behöver vara strukturerad då ordning och reda är viktigt för både elever och pedagoger. Du behöver ha lätt för att skapa relationer, då vi av erfarenhet vet att relationer är viktigt både mellan lärare och elev men även med vårdnadshavare. Då man arbetar i team behöver man vara samarbetsorienterad och se styrkan i att arbeta många tillsammans. Lösningsfokusering är viktigt för det går inte alltid som man tänkt från början.

Tillträde 230812
Löneform månadslön