Som skoladministratör är du en mycket viktig del i skolans administrativa arbete och i att möta elever, personal och vårdnadshavare. Tjänsten innebär nära samarbete med skolledning och med skoladministratör (ni är två skoladministratörer).

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Upprättande och uppföljning av anställningsavtal.
- Vara kontaktperson för våra vikarier samt ansvara för att tillsätta vikarier vid ordinarie personals frånvaro.
- Uppföljning av personalfrånvaro och registrering av denna.
- Sammanställa och rapportera lunchavdrag.
- Ansvar för diarieföring i systemet Public 360.
- Arkivera och gallra handlingar.
- Besvara frågor, och ge/ta emot information, från elever, personal och vårdnadshavare.

Arbetstiderna är måndag - fredag 07.00 - 11.00.

Tunaskolan är en välfungerande skola och vi erbjuder dig att få arbeta med trevliga kollegor och elever, i ett högt tempo med omväxlande arbetsuppgifter.

Krav:

- Kommunicerar väl i tal och skrift i det svenska språket.
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete.
- Vana av att arbeta i olika digitala system.

Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av att arbeta i systemen Public 360, Edlevo och Visma.

Att vara stresstålig, strukturerad och noggrann är viktiga egenskaper för denna tjänst eftersom vi har deadlines att följa och flera av arbetsuppgifterna har en direkt påverkan på skolans ekonomi. Vi ser det även som viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad. Tjänsten innebär kontakt med elever, personal och vårdnadshavare vilket gör att du ska ha lätt för att skapa goda relationer och för att samarbeta med andra.

Anställningsform Tillsvidare med provanställning
Anställningens omfattning Deltid