Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.

Vår Kundtjänst arbetar med ”En väg in” till hela förvaltningen och verkar som ett aktivt verksamhetsstöd som hjälper och stöttar samtliga enheter. Under hösten slutade en medarbetare och nu ersätter vi tjänsten.

Vi tänker att du är en skön lagspelare som aktivt vill bidra till ett härligt arbetsklimat i vårt team. Du har en hög känsla för service. Du tänker att varje dag är en bra dag och du erbjuder ett lika kompetent som magiskt bemötande oavsett vem du pratar med. Du är noggrann, missar sällan viktiga detaljer och har en bra känsla för helheten i ärendehanteringsprocessen.

Som kundtjänsthandläggare bidrar du till att ge professionell service och support genom en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av kundärenden och hela vårt tjänsteutbud. Ditt arbete är en del av ett aktivt verksamhetsstöd till förvaltningen, våra verksamheter och medborgare.

Du kommer bland annat att:

• ta emot och registrera ärenden, beställningar och bokningar i förvaltningens olika stödsystem samt arbeta aktivt i såväl digitala kanaler, som telefon och e-post.
  • identifiera, prioritera och styra ärenden rätt
  • besvara samtliga frågor från kunder och övriga intressenter på ett effektivt sätt

Kundtjänst befinner sig på en utvecklingsresa och för den som vill och har rätt kompetens kan det finnas möjlighet att medverka i vidareutveckling av förvaltningens kundtjänst.

Du kommer att ingå i enheten VASA (Verksamhetsstöd, Affärsutveckling, Strategi och Analys) och vårt driftiga kundtjänstteam om sex medarbetare.  Vi är ett glatt gäng som tycker om att skratta tillsammans och vi brinner för god kundservice. Hos oss kommer du att uppmuntras till att ta egna initiativ och visa ditt engagemang.

Vi sitter i nya ljusa lokaler på Ekvägen i Tumba. Vi arbetar dagtid, måndag-fredag med varierande arbetstider och arbetsuppgifter. Vi har en flexibel syn på påplats/distansarbete och i den mån arbetet tillåter, kan möjlighet till hemarbete finnas.

Vi söker dig som har bred erfarenhet av att tidigare arbetat med kundnära tjänster och verksamheter. I dina tidigare roller har du hanterat kundärenden och du har erfarenhet av administrativt servicearbete där du även har arbetat i olika verksamhetssystem. Du har fullständig gymnasieexamen (eller motsvarande) samt minst 2 års arbetslivserfarenhet (heltid) av tex. kundtjänst/reception, hospitality, hotell, front office, butik etc.

Vidare ser vi att du har:

• Mycket god kommunikativ förmåga på svenska, såväl skriftligt som muntligt
  • Mycket god systemvana av ett eller flera CRM, boknings- eller ärendehanteringssystem
  • God dator- och teknikvana och kan hämta upp information från olika digitala verktyg och analysera informationen. Att arbeta i Officepaketet är naturligt och du hittar snabbt systematik i för dig nya system.
  • Bemästrar och briljerar i samtalsteknik och konsten att vara tydlig, effektiv och samtidigt mycket trevlig i telefon med kund.

Vi tror att du är en ”doer” som har förmåga att strukturera och prioritera när så behövs. Du uppskattar ett högt tempo och blir mystriggad av att emellanåt vara tvungen att arbeta under tidspress. Du blinkar inte två gånger när det händer en massa samtidigt, utan kan beta av och göra en sak i taget utan att tappa fokus. Vi ser att du som person är grundad och står stabilt med båda fötterna på jorden och att ditt goda humör bidrar till ett härligt arbetsklimat i vårt team.

Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att bli säkerhetsklassad.

Anställningsform Tillsvidare med provanställning
Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse