I uppdraget som speciallärare ingår att utveckla en gynnsam lärmiljö, ett språkutvecklande arbete samt att organisera för, och aktivt stötta i läs- och skrivutveckling för de yngre åldrarna.
Du bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö och utvecklar vårt arbete med kompensatoriska verktyg i undervisningen. Du arbetar för att varje elev ska lyckas.
I arbetet ingår också att tillsammans med övrig personal arbeta utifrån skolans värdegrund och kunskapssyn. Du kommer också att ingå i skolans elevhälsoteam som en del av det förebyggande och främjande arbetet.

Malmsjö skola är en F-9 skola med ca 470 elever, belägen vid Malmsjön och med närhet till vackra naturområden. Med sitt läge i utkanten av Botkyrka kommun finns det väl fungerande kommunikation till Tumba, Södertälje och Nynäshamn.

Det är viktigt för oss att Malmsjö skola är en trygg skola och vi lägger därför stor vikt vid det relationella arbetet. Vi är väldigt stolta över vår skola och arbetar med att utveckla hela skolans vardag till att bli en positiv, stödjande och främjande miljö. Vår vision är "Malmsjö skola är en skola att lyckas i, här bygger vi framgång".

Vi erbjuder dig en kreativ och rolig arbetsplats där vi hoppas att du vill vara med och utveckla vår skola tillsammans med oss. Vi jobbar som team på Malmsjö skola och hos oss är EHT ett eget arbetslag.

Krav: Vi söker dig som är legitimerad speciallärare mot de yngre åldrarna.

Du behärskar de digitala kompensatoriska verktygen och är van att arbeta med eleverna i olika digitala miljöer.

Som person arbetar du strukturerat och planerar ditt arbete väl och självständigt, du är trygg, stabil och prestigelös. Du är engagerad och intresserad av skolutvecklingsfrågor och har en samarbetsförmåga. Du vill arbeta hälsofrämjande, förebyggande och även ute i verksamheten, vara en nära kollega till både pedagoger och EHT-teamet.

Du vet vilka styrdokument och förordningar som arbetet har sin utgångspunkt i. Det är viktigt för dig att ha en god dialog med relevanta aktörer och samarbetspartners, både externt och internt. Du bidrar med ett lösningsfokuserat arbetssätt.

Meriterande: Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som speciallärare i grundskolan.
Du har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift, och är trygg med att använda IT i det dagliga arbetet. Du arbetar systematiskt och välplanerat, men kan vara flexibel när det behövs. För att lyckas i rollen behöver du vara en förtroendeingivande person som har lätt för att skapa relationer. Din förmåga att intressera, entusiasmera och engagera värderar vi högt.

Vi söker dig som är:
STRUKTURERAD (målmedveten) arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines

RELATIONSSKAPANDE (extraversion) tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer

STABIL (emotionell stabilitet) hanterar stress på ett konstruktivt sätt, bibehåller ett gott humör vid press och motgångar

SAMARBETSORIENTERAD (vänlighet) anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet

Tillträde 2024-08-12
Ort Vårsta/Grödinge