Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Daglig verksamhet LSS och Sysselsättning SoL är en insats som finns inom AVUX, arbetsmarknad och vuxenutbildningsförvaltningen. Vår trygga och duktiga administratör går nu i pension och vi söker hennes ersättare.
Du kommer att vara en viktig del inom vår organisation och ha många kontaktytor dagligen.
Vi söker dig som är serviceinriktad, tålmodig och prestigelös samt självklart en skicklig administratör.

Vi erbjuder ett brett och komplext uppdrag med möjlighet att utveckla och utvecklas. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med engagerade kollegor och ha många kontaktytor såväl inom verksamheten som i förvaltningen som helhet.

Vi ser helst att du arbetar på plats på Gröndalsvägen i Tumba men möjlighet till visst hemarbete finns. Vi har årsarbetstid vilket ökar våra möjligheter att styra vår egen arbetstid vilket skapar goda förutsättningar för en balans i arbets- och privatliv.

Krav: Minst gymnasieutbildning inom ekonomi.
Erfarenhet av att arbeta med IT-system inom bland annat ekonomi, uppföljning och rapportering.

Meriterande:
Erfarenhet av liknande arbete inom kommunal verksamhet.
Erfarenhet av budget- och prognosarbete.
Du kommer bland annat att arbeta med inköp, kontering och omföring, hantering av leverantör-och kundfakturor, diarieföring och rekvirering, budget och prognosarbete i samverkan med enhetschefer, uppföljningar och rapportering vid bokslut. Personalrapportering samt informera så att vi följer aktuella lagar, riktlinjer och rutiner.
Chefsstöd.

Vi söker dig som är strukturerad i din roll som administratör och samtidigt kan hantera de frågor som enhetschefer och verksamhetschef kan behöva snabba lösningar på.
Du är en trygg person som har lätt för att samarbeta och hitta lösningar på ibland komplexa problem.

Vänta inte med din ansökan då tillsättande av tjänsten kan komma att ske innan rekryteringsperiodens slut.

Tillträde enligt överenskommelse
Ort Tumba