Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Vi söker nu stödassistent till vår nyöppnade enhet Kvarnhagens dagliga verksamhet. Verksamheten vänder sig till personer med svåra kognitiva och fysiska funktionsnedsättningar i behov av meningsfulla, arbetsliknande aktiviteter.
- Du kan vara med och utveckla och använda individuellt anpassade lösningar i det vardagliga arbetet.
- Du medverkar i att skapa meningsfull sysselsättning utifrån de individuella behoven.
- Du planerar, utvecklar och följer upp aktiviteter.
- Du utvecklar medborgarnas delaktighet och självbestämmande.
- Du upprättar genomförandeplaner, samt skriver social dokumentation.
Vi har medborgarfokus.

Du kan bli del av ett erfaren team på en nystartad verksamhet. Vi har stora, fina lokaler som vi vill fylla med meningsfulla aktiviteter utifrån deltagarnas behov och intressen.

Krav:

• Gymnasieutbildning inom vård- och omsorgsprogram eller barn- och fritidsprogrammet alternativt GPU och PPU.
  • God kunskap om och erfarenhet av att arbeta med personer med svåra kognitiva och fysiska funktionsnedsättningar.
  • Kunskap om TAKK och AKK och har använt det i praktiken och förstår vikten av att ha en fungerande kommunikation
  • Erfarenhet att arbeta med utmanande beteenden.
  • Lågaffektivt arbetssätt.
  • Vi dokumenterar i ett datorbaserat stödsystem och ser därför att du har god datorvana och att du behärskar svenska i tal och skrift.

Meriterande:

• Erfarenhet av arbete med tydliggörande pedagogik.
  • Planerar och prioriterar arbetet effektivt, och kan snabbt ändra synsättet efter ändrade förutsättningar.
  • Tar initiativ, tänka nytt och ha fokus på att utveckla både eget arbete och verksamheten.
  • Se lösningar på problem och vilja bidra till utveckling
  • Trygg i din profession och kan lätt fatta beslut inom ditt ansvarsområde.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsform Tillsvidare med provanställning
Tillträde Tillträde enligt överenskommelse