Botkyrka kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det.

Har du intresse för att arbeta med människor och vill ge livskvalité till våra äldre samt få dem att känna sig trygga i sin vardag?

Vård- och omsorgsboende söker vikarier som kan börja arbeta omgående eller under semesterperioden juni-augusti och du skall kunna arbeta minst 3 dagar i veckan. Vid arbete under sommarperioden kommer du att ersätta ordinariepersonal under deras semesterperioder. Arbetet innebär vård och omsorg av äldre där de boendes behov styr de dagliga arbetsuppgifterna.

Vi arbetar med ett rehabiliterande förhållningssätt för att de äldre ska kunna bibehålla sina förmågor. I ditt arbete som vårdbiträde/undersköterska, ansvarar du för att utföra sedvanliga omvårdnadsuppgifter utifrån genomförandeplaner och utföra Hälso- och sjukvårdsuppgifter utifrån delegation.
I ditt arbete ansvarar du för att erbjuda våra boende dagliga aktiviteter och ett socialt innehåll i vardagen. Att vi är nära den enskilde och dess anhöriga är viktigt, att ta ansvar för vårt uppdrag på ett genuint och ansvarsfullt sätt ser vi som en självklarhet.

Hos oss arbetar vi i team vilket innebär att vi har ett nära samarbete mellan kollegor, administratör, enhetschefer och HSL-personal.
För oss är det en självklarhet att du har grundläggande kompetens i datoranvändning och i svenska i både tal och skrift.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Tillgodose de boendes individuella behov av omvårdnad (personlig hygien) och service.
• Genomföra delegerade och ordinarie sjukvårdsinsatser som sker enligt hälso- och sjukvårdslagen.
• Socialt stöd.
• Ledsagning.
• Arbeta utifrån genomförandeplaner.
• Dokumentation i Lifecare enligt SoL och HSL.

Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg och/eller natt.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb.

Du får bland annat ta del av dessa förmåner:
• Du kommer att ha en handledare som du får Introduktion av i 3 dagar.
• Du får göra webutbildningar för att utveckla dina kunskaper.
• Möjlighet att arbeta som timvikarie på heltid innan och efter sommaren.

Krav:

• Du skall ha fyllt 18 år.
  • Du kan uppvisa utdrag ur belastningsregister.
  • En färdig eller pågående gymnasieutbildning inom vård- och omsorgsprogrammet.
  • Du behärskar svenska i tal och skrift.
  • Grundläggande datorkunskaper för att kunna dokumentera i socialdokumentationen.
  • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som att ta ansvar, ha stort intresse att arbeta inom äldreomsorg.
  • För arbete som timvikarie innan sommarperioden är det ett krav med tidigare erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg.

Meriterande:

Det är meriterande om du har möjlighet att arbeta innan sommarperioden som timvikarie så snart som möjligt. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom olika dokumentationssystem som Lifecare. Det är även till fördel om du talar olika språk men främst finska.

Vi söker dig som kan arbeta med stor empati, kan lyssna och förstår den enskildes önskemål och behov, respekterar samt säkerställer att det utförs på bästa möjliga sätt. Som person är du samarbetsvillig och lösningsfokuserad samtidigt som du tycker om att ha en struktur i arbetet.

Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas (oöppnadkuvert). Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.

Välkommen in med din ansökan!

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Heltid/Deltid