Botkyrka kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen

Kultur- och fritidsförvaltningen gör Botkyrka friskare, starkare och mer kreativt! Vi ser till att det finns ett rikt kultur- och idrottsliv med många olika fritidsaktiviteter att välja på i kommunen. Vi bidrar till levande och trygga livsmiljöer och gör det möjligt för Botkyrkabor att utveckla sina intressen. Med en meningsfull fritid mår människor bättre vilket stärker folkhälsan. Med drygt 200 medarbetare ansvarar vi för bibliotek, bad, kulturskola, konsthall, öppen fritidsverksamhet, idrottsanläggningar och folkhälsoparker.

Kulturskolan är en frivillig utbildningsform för barn och unga med plats för lärande och skapande inom konstformer som animation/film, dans, musik och teater. Verksamheten finns i närmiljön ute på kommunens skolor och i kulturskolans egna lokaler i Tumba, Tullinge och Hallunda, på och utanför skoltid. Kulturskolan har ca 1 500 elevplatser. Det finns en välutvecklad ensemble-, kör- och orkesterverksamhet. Kulturskolan driver också Tumba Gymnasiums musikprogram. Eleverna bjuder även allmänheten på ett stort utbud av konserter, filmvisningar, samt dans- och teaterföreställningar. Genom omvärldsorientering, experiment och nyskapande blir Botkyrka kulturskola en verksamhet i linje med Botkyrka kommuns devis "Långt ifrån lagom".

Botkyrka kulturskola söker en driven och engagerad koordinator som brinner för barns rätt till kultur och deras möjlighet att själva få vara utövande och kreativa inom teater, dans, musik, konst och media. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- planera och leda arbetet med marknadsföring utifrån kulturskolans grafiska profil
- filmning och fotografering av verksamhet, konserter och evenemang
- framställa original för print och webb
- ansvarig för produktion av kulturskolans innehåll på sociala medier
- bevaka frågor rörande GDPR
- tillsammans med en annan koordinator ansvara för det administrativa arbetet på kulturskolan i form av kurs- och elevadministration, projektledning, ärendehantering och support via mail och telefon för lärare, elever och föräldrar.

Du kommer att ingå i ett kollegium med omkring 50 engagerade, erfarna och välutbildade kollegor inom musik, dans, teater och film/animation, samt ledning och administrativ personal. Tillsammans arbetar vi för att utveckla kulturskolans verksamhet med de förändringar och möjligheter vi möter i vår samtid.

Krav: Du har högskoleutbildning/yrkesutbildning inom grafisk formgivning, webbredigering, kommunikation eller motsvarande. Du har erfarenhet av arbete inom marknadsföring och kommunikation. Du ska också ha erfarenhet av att filma och redigera.

Meriterande: Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom skola, kursverksamhet eller motsvarande som vi finner likvärdigt. Vi ser också gärna att du är väl bekant med ett interkulturellt förhållningssätt och har goda erfarenheter av att ha arbetat och verkat i miljöer som präglas av mångfald.

För att trivas i rollen söker vi dig som är kreativ och som trivs med att samarbeta med andra. Du har förmåga att strukturera upp ditt arbete och vill få resultat.

Anställningsform Visstidsanställning (kortare än 3 månader)
Anställningens omfattning Deltid
Tillträde snarast