Vi söker dig som är lärare i matematik och som har erfarenhet av undervisning i årskurs 6-9 för ett vikariat hos oss på Falkbergsskolan.

I ditt uppdrag bedriver du undervisning och tillhörande arbetsuppgifter såsom för- och efterarbete av undervisningen samt betygssättning. Du ingår i ett arbetslag och deltar i arbetslagets gemensamma arbete. Du bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö genom ett aktivt arbete i olika arbetsgrupper tex ämneslag och tillsammans har ni elevernas kunskapsutveckling i fokus.

Mentorskap är en central del i din roll. Du har kontakt med vårdnadshavare, frånvarohantering och utvecklingssamtal samt samarbetar med myndigheter och socialtjänst.

Du samverkar även med elevhälsoteamet och övrig personal på skolan. Du deltar aktivt i skolans värdegrundsarbete och arbetar inkluderade.

Du förutsätts kunna arbeta med digitala verktyg i din undervisning.

Falkbergsskolan i Tullinge är en 6-9-skola med ca 440 elever. Skolan som har funnits sedan 50-talet har nu fått en helt ny och modern skolbyggnad. Vår skola kännetecknas av kompetent och engagerad personal med legitimerade lärare, ett positivt klimat och härliga elever. Vi arbetar aktivt med värdegrundsfrågor och vår ambition är att ge förutsättningar för den absolut bästa kunskapsutvecklingen för alla våra elever.

Vi vet att goda relationer mellan elever och vuxna skapar den trygghet som behövs för att få arbetsro, glädje och lust till lärande. Vi har stort fokus på pedagogisk utveckling och digitalt lärande och vi vill skapa de bästa möjligheterna för att våra elever ska vara redo att möta framtiden.

Vi söker dig som är lärare med behörighet i matematik för åk 6-9.

Du är en tydlig ledare med ett positivt förhållningssätt som sätter eleven i centrum och har förmåga att skapa ett gott arbetsklimat med engagemang, nyfikenhet och trygghet i gruppen.

Du har goda kunskaper i att möta elevers olika behov utifrån deras förutsättningar och anpassa din undervisning därefter.

Du arbetar formativt och informerar elever och vårdnadshavare kontinuerligt och på ett bra sätt om hur inlärningen fortskrider.

Du är positiv till skolutveckling och tycker att det är spännande att utmana dig själv och utvecklas i din roll som lärare.

Vi är sedan länge en digital skola och ser därför gärna att du har både kunskap och erfarenhet av att arbeta digitalt.

Du behöver även vara strukturerad och tydlig och planera och organisera din undervisning effektivt så att alla elever får stöd respektive utmaningar.

Du är trygg och stabil som person och har lätt att bygga goda relationer till elever, kollegor och vårdnadshavare.

Du är samarbetsorienterad och är lyhörd och inser vikten av att arbeta aktivt med inkludering, individualisering och elevinflytande för att se till individens och verksamhetens behov.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Tillträde 17 april 2022