Beskrivning

Vi söker en lärare som kan undervisa kurser inom El- och energiprogrammet inriktning Elteknik (installation) med syfte att utbilda morgondagens elektriker. Väsentliga kurser är Elektro- och energiteknik, Mekatronik, Ellära och Installationsteknik. Du får stor frihet att sätta din prägel på undervisningen. Du kommer samarbeta med kompetenta lärare som hjälper dig att komma igång med undervisningen om du inte har stor erfarenhet sedan tidigare. Vi värdesätter stark IT-kompetens och ser gärna att du är uppdaterad när det gäller allt som rör IKT och kommunikation med eleverna.

Har du erfarenhet av att arbeta med APL (arbetsförlagd praktik) för El- och energiprogrammet är det ett stort plus.

Tumba gymnasium är en av regionens mest välfungerande och resultatstarka skolor och vi letar efter dig som både uppskattar att ge och ta när du utvecklar din yrkesskicklighet tillsammans med oss andra på skolan.

Arbetsuppgifter

Du tillhör ett välfungerande och starkt arbetslag som arbetar med ambitiösa och resultatstarka elever som verkligen vill bli skickliga elektriker. Du ansvarar för ett antal kurser på programmet ensam eller tillsammans med kollegor. Du är mentor och medskapande i program- och  arbetslagsutvecklingen.

Kvalifikationer

Du har adekvat utbildning mot El- och energiprogrammet. Yrkeslärarutbildning är ett plus, men det är det inte ett absolut krav för tjänster på yrkesprogram. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet likväl som yrkesskicklighet och erfarenhet är viktigt.

Som redan sagt är erfarenhet av att arbeta som lärare på gymnasiet är ett plus och lärarlegitimation är naturligtvis meriterande. Stor vikt ställs vid din kommunikativa förmåga och att bygga goda relationer till både dina arbetskamrater och elever. På Tumba gymnasium ger vi stort inflytande till arbetslagen. Det betyder att du måste uppskatta kollegialt samarbete.

Villkor

Tillsvidareanställning (förutsatt att du har lärarlegitimation - annars visstidsanställning) med start 2024-08-12. HÖK tillämpas.

Tillträde 2024-08-12
Ort Tumba