Som lärare är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga.

I ditt uppdrag bedriver du undervisning i spanska i åk. 6-9 och därtill hörande arbetsuppgifter såsom för- och efterarbete av undervisningen samt betygssättning.

Du ingår i ett arbetslag och deltar i arbetslagets gemensamma arbete. Du bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö genom ett aktivt arbete i arbetsgrupper. Tillsammans har ni elevernas kunskapsutveckling i fokus. Du samverkar även med övrig personal på skolan. Du deltar aktivt i skolans värdegrundsarbete och arbetar inkluderande. Du är mån om att hålla dig uppdaterad som lärare och i dina ämnen genom omvärldsbevakning, fortbildning och det kollegiala lärandet. Du förutsätts kunna arbeta med digitala verktyg i din undervisning.

I din roll som lärare i spanska hos oss kommer du inte att vara mentor, men du förväntas trots det ha en god relation till eleverna och god kontakt med deras vårdnadshavare.
Detta är en halvtidstjänst och undervisningen kommer att vara förlagd till tre förmiddagar i veckan (schema är inte klart än).

Du välkomnas in i vårt Karsby Team. Karsby International School ligger i hjärtat av Norsborg. Vi är en tvåparallellig F-9 skola som har två kommunövergripande särskilda undervisningsgrupper. Vår skola präglas av känslan att alla hör hemma hos oss. Det är också just så de flesta besökare brukar känna sig - välkomna!

Vår lärarkår är stabil sedan många år och vi vill gärna tro att det beror på sammanhållning och god trivsel som vi skapar tillsammans. Våra elever behöver Sveriges bästa lärare för att lyckas.

Krav: För att vara kvalificerad för detta jobb bör du ha svensk lärarlegitimation och ha god kännedom om läroplanen. Några krav som vi ställer på dig som jobbar hos oss är att du talar god svenska och arbetar språk- och kunskapsutvecklande (SKUA) i din undervisning. Det är även ett krav att kunna samarbeta och hitta lösningar så som extra anpassningar i klassrummet. Du har lätt för att skapa goda relationer med dina elever och kolleger.

Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta som lärare.
- Erfarenhet av barn med särskilda behov.
- IKT-kunskap (Google)
- Erfarenhet av V-Klass

Som person är du intresserad av att hålla dig uppdaterad och ligger i framkant i din yrkesroll. Du är relationsskapande och samarbetsorienterad för att se till individens och verksamhetens behov. Du behöver även vara strukturerad för att kunna bedriva en undervisning av hög kvalitet.

Anställningsform Tillsvidare med provanställning
Anställningens omfattning Deltid