Nu söker vi flera härliga timvikarier till våra förskolor i Fittja!

Fittjaenhetens förskolor består av förskolorna Humlan och Myran. Förskolorna ligger nära Fittja centrum med gångavstånd till bussar och tunnelbana. Vi söker dig som är utbildad barnskötare och vill arbeta som timvikarie vid behov. Du kommer in i verksamheten när ordinarie personal är frånvarande och din främsta roll är vara behjälplig när ordinarie personal är frånvarande. Du behöver vara flexibel och lyhörd samt ta emot instruktioner utifrån de behov som är aktuella för dagen. Tillsammans med övriga kollegor medverkar du till en positiv och meningsfull dag för varje barn och för hela barngruppen. Du delar den värdegrund som förskolan står för och bemöter varje barn med respekt i den dagliga omsorgen.

Krav: Avslutad och fullständig gymnasieutbildning (Barnskötarutbildning)

Du behärskar det svenska språket och kommer vid en eventuell rekrytering få genomföra ett obligatoriskt språktest.

Meriterande: Erfarenhet av arbete inom förskola. För att lyckas i rollen som vikarie ska du vara stabil och trygg. Det är viktigt att du är bra på att bygga relationer med barn och vuxna, du ska ge ett förtroendegivande intryck. Som person bör du också ha god samarbetsförmåga för att erbjuda en god miljö som erbjuder lek, lärande och utveckling.

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningens omfattning Heltid/Deltid