Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Stödassistent säkerställer god livskvalité för brukarna. Det är stödassistentens ansvar att fungera som en länk med brukarens omvärld och måste därför ha kontakt med de som har betydelse för brukaren som exempelvis anhöriga, gode män, daglig verksamhet, läkare, habiliteringscenter och kontaktpersoner. Stödassistenten deltar i möten som rör brukaren. I arbetsuppgifterna ingår även att dokumentera i kommunens verksamhetssystem och skapa genomförandeplaner.

Växtrum daglig verksamhet präglas av ansvarstagande och gott samarbete. Som medarbetare har du stor frihet att utforma deltagarnas och därmed din egen arbetstillvaro tillsammans med erfarna och engagerade kollegor.

Vi har en stor bredd på utbud av aktiviteter och en stabil erfaren personalgrupp.
Du får en god introduktion.

Krav: Gymnasieutbildning inom vård- och omsorgsprogram eller barn- och fritidsprogrammet alternativt GPU och PPU.

Goda datorkunskaper /god förmåga att hantera digitala redskap.

God kunskap om och erfarenhet av att arbeta med personer med dubbeldiagnos, utvecklingsstörning eller psykisk funktionsnedsättning.

Meriterande: Erfarenhet av arbete med tydliggörande pedagogik.
Intresse av kommunikation och kommunikationsstöd.

Yrkesrollen innebär att du i regel arbetar ensam tillsammans med en grupp deltagare, du behöver därför vara trygg i dig själv och besitta en god förmåga till både samarbete och relationsskapande.

Relationsbyggandet är nödvändigt i samarbete med deltagarna och dess nätverk, med kollegor och övriga samarbetspartners i kommunen.

Tillträde 1 augusti 2023
Ort Tullinge